Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα «γκαζώνουν» τις πωλήσεις


Στην Έκθεση Ποδηλάτου που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο, ένα ποδήλατο έχει κλέψει την παράσταση: είναι το ηλεκτρονικό μοντέλο Gobike G3 της εταιρείας Velorution.

Το G3 δεν κατασκευάστηκε με πρότυπο τα μοντέλα που κέρδισαν στο Tour de France ούτε δίνουν τη «μάχη του δευτερολέπτου» για τους αθλητές αναβάτες τους. Είναι ένα μικροσκοπικό, ελαφρύ ποδήλατο με μπαταρία και κινητήρα που κοστίζει μόλις… 4.000 ευρώ.

Η Velorution είναι ένας μόνο από τους κατασκευαστές που παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά μοντέλα τους στη φετινή έκθεση, τη λεγόμενη τεχνολογία «e-bike». Τα ποδήλατα με υποβοήθηση στο πετάλι είναι ιδανικά για άτομα με όχι τόσο καλή φυσική κατάσταση ή υπαλλήλους κούριερ που μεταφέρουν βαρύ φορτίο.

Οι Βρετανοί κατασκευαστές και διανομείς ποδηλάτων ελπίζουν ότι η τεχνολογία των ηλεκτρικών ποδηλάτων δεν δώσει ώθηση μόνο τον αριθμό των ποδηλατών, αλλά και στις πωλήσεις ποδηλάτων που από το 2008 βρίσκονται «κολλημένες» στα 3,5 εκατ. ποδήλατα ετησίως στη Βρετανία. Όπως σημειώνει ο Τζόναθαν Κόουλ, ιδιοκτήτης της Velorution, τα ηλεκτρικά ποδήλατα χαίρουν μεγαλύτερης αποδοχής σήμερα σε σύγκριση με το παρελθόν. «Δεν ιδρώνεις», λέει χαρακτηριστικά.

Ο Φίλιπ Ντάρτον, εκτελεστικός διευθυντής της Βρετανικής Ομοσπονδίας Ποδηλάτου εξηγεί ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα έρχονται να δώσουν νέα ώθηση στις πωλήσεις, όταν άλλα γεγονότα –όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2012– απέτυχαν. «Το μεγάλο ατού που έχουν είναι ότι απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, οι τεχνολογικές εξελίξεις αναβαθμίζουν σημαντικά τα ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως επισημαίνει ο Ρόμαν Μάγκουλα, ιδιοκτήτης της London Green Cycles, οι μπαταρίες είναι πλέον πιο ελαφριές και έχουν μεγαλύτερη αυτοδυναμία –γεγονός που κάνει τα e-bikes πιο ελκυστικά.

Συγκεκριμένα, πολλοί κατασκευαστές αντικατάστησαν τα συστήματα μετάδοσης κίνησης στους τροχούς με άλλα που μεταδίδουν την κίνηση απευθείας στα δισκοβραχίονα. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνονται τα όρια των ταχυτήτων που μπορεί να «πιάσει» το ποδήλατο. Το ερώτημα είναι εάν, μετά από τις σημαντικές αυτές εξελίξεις, θα κατορθώσει η Βρετανία να γίνει «ποδηλατική υπερδύναμη», όπως η Δανία και η Ολλανδία.

Σύμφωνα με τον κ. Ντάρτον, πολλοί Βρετανοί εξακολουθούν να έχουν ενδοιασμούς για την ποδηλασίας την πόλη, υποστηρίζοντας ότι το περιβάλλον είναι «εχθρικό» στη Βρετανία για τα ποδήλατα. Όσο δεν εξασφαλίζονται οι υποδομές για να νιώθουν οι ποδηλάτες ασφαλείς, το ποδήλατο δεν θα γίνει καθημερινό εργαλείο των Βρετανών», προειδοποιεί.

Για τους κατασκευαστές ποδηλάτων, το αυξημένο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα ποδήλατα φορτίου –άλλη μια νέα τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος– μόνο καλά νέα μπορεί να είναι, ακόμη και αν δεν παρατηρείται ακόμη σημαντική αύξηση στις συνολικές πωλήσεις.

Μπορεί αυτές οι κατηγορίες ποδηλάτων να μην φτάνουν τα 9.000 ευρώ που κοστίζει ένα Canyon Ultimate CF Evo –ένα από τα κορυφαία μοντέλα δρόμου– αλλά είναι ακριβότερα από πολλά μοντέλα city bikes.

Πηγή:
http://www.insider.gr/eidiseis/financial-times/37712/ta-ilektrika-podilata-gkazonoyn-tis-poliseis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου