Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

Πρωτοπόρο σύστημα ασφάλειας για ποδηλάτες από τη Volvo


Πιστή στο όραμα της για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων η σουηδική φίρμα επεκτείνει το πεδίο δράσης της σε ότι αφορά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, παρουσιάζοντας ένα πρωτοπόρο σύστημα το οποίο, εστιάζει στην αποτροπή ατυχημάτων μεταξύ αυτοκινήτων και ποδηλατών και με δεδομένο ότι οι θάνατοι δικυκλιστών, σε ποσοστό 50%, οφείλονται σε συγκρούσεις με αυτοκίνητα. 

Το σύστημα το οποίο εξελίχθηκε από την Volvo σε συνεργασία με την Ericsson και την εταιρεία αθλητικών ειδών και εξοπλισμού POC, προσφέρει για πρώτη φορά τη δυνατότητα διασύνδεσης και ποδηλατών και αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια η συγκεκριμένη τεχνολογία ενσωματώνεται στο κράνος του δικυκλιστή και στα συστήματα ασφαλείας-ειδοποίησης του αυτοκινήτου, δημιουργώντας μια γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ τους με τον εξής απλό τρόπο: 

Με τη συνδρομή μιας εφαρμογής smartphone που οποιοσδήποτε μπορεί να κατεβάσει στο κινητό του το ακριβές στίγμα του ποδηλάτη και του αυτοκινήτου ανεβαίνουν στη βάση δεδομένων-cloud της Volvo. Αν η πορεία τους συγκλίνει επικίνδυνα σε οποιοδήποτε σημείο, ο ποδηλάτης θα ειδοποιηθεί εγκαίρως με μια δόνηση και ένα κόκκινο φως από το κράνος του, ενώ ο οδηγός του αυτοκινήτου θα λάβει μια αντίστοιχη ειδοποίηση μέσω του head-up display του αυτοκινήτου, πριν και χωρίς να υπάρχει οπτική επαφή των δύο χρηστών του δικτύου. 

To καινοτόμο σύστημα θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα στο Consumer Electronics Show στο Las Vegas (6-9 Ιανουαρίου 2015), με όχημα το νέο XC90 το οποίο διαθέτοντας στο βασικό του εξοπλισμό το σύστημα City Safety, το καινοτόμο σύστημα αποτροπής συγκρούσεων και ατυχημάτων με τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου ως μέρος του βασικού εξοπλισμού του, επέτρεψε, όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν Σουηδοί «να γίνει ακόμη ένα βήμα για την προστασία των ποδηλατών». 

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ήδη από την άνοιξη του 2013 όλα τα νέα μοντέλα της Volvo εξοπλίζονται με σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων σε περίπτωση ενδεχόμενου ατυχήματος Auto Brake το οποίο με τη συνδρομή radar, κάμερας και αισθητήρων είναι σχεδιασμένο να εντοπίζει –και- ποδηλάτες.

Εξάλλου, όπως αποδεικνύουν και τα διεθνή στοιχεία η χρήση των ποδηλάτων ως μέσου μεταφοράς αποτελεί μια ολοένα αυξανόμενη τάση στις πόλεις, οδηγώντας μοιραία σε αύξηση και τα ατυχήματα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 2013 πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο 132,3 εκατομμύρια ποδήλατα. 

Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας σε ορισμένες χώρες οι πεζοί και οι ποδηλάτες είναι σε ποσοστό 75% τα θύματα των θανατηφόρων τροχαίων ενώ σε χώρες όπου η χρήση ποδηλατών έχει ιδιαίτερη απήχηση όπως η Ολλανδία, η Πολωνία και η Γερμανία, το 85% των δυστυχημάτων με ποδηλάτες συμβαίνει σε διασταυρώσεις. 

Όπως σημειώνει ο Klas Bendrik επικεφαλής ΙΤ της Volvo: «Η συνεργασία μεταξύ της Volvo Cars, της Ericsson και της POC αποτελεί ένα ορόσημο για τα επόμενα βήματα μας ως προς το όραμα της Volvo Cars να κατασκευάζει αυτοκίνητα τα οποία δεν θα εμπλέκονται σε ατυχήματα. Διερευνώντας τις δυνατότητες αξιοποίησης συστημάτων ασφαλείας που συνδέονται με cloud, πλησιάζουμε ακόμα περισσότερο στην εξάλειψη τυφλών σημείων μεταξύ αυτοκινήτων και ποδηλατών, εξαλείφοντας έτσι και τις συγκρούσεις μεταξύ τους».


Πηγή:
http://auto.in.gr/news/world/article/?aid=1231372384

Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014

Το ποδήλατο των 24 καρατίων

Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, η βρετανική Goldgenie εμπνέεται από το μύθο του Μίδα που όταν άγγιζε γινόταν χρυσός και ντύνει με το πολύτιμο μέταλλο διάφορα χρηστικά αντικείμενα. 

Έτσι, μετά την επένδυση του iPhone 6 με χρυσό και διαμάντια, η εταιρεία πήρε ένα ποδήλατο και το έντυσε με χρυσό 24 καρατίων! 

Το «ντύσιμο» του ποδηλάτου έγινε κυριολεκτικά από την κορφή μέχρι τα νύχια, καθώς δεν υπάρχει επιφάνεια που να μην επενδύεται με το πολύτιμο μέταλλο: από το τιμόνι, μέχρι τις ρόδες, κάθε επιφάνεια είναι ντυμένη από χρυσάφι!

Όσο για το κόστος του μοναδικού ποδηλάτου, ξεπερνά το αστρονομικό ποσό των 300.000 ευρώ!




Πηγή:
http://www.newsbeast.gr/world/arthro/765628/to-podilato-ton-24-karation/

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

Τέρμα το πετάλι στις ανηφόρες

Πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο νέο για τους φαν του ποδηλάτου. Η κατά τα άλλα απολαυστική διαδρομή πάνω στους δύο τροχούς, γίνεται ανυπόφορη όταν εμφανίζεται μια μεγάλη ανηφόρα. Την λύση σε αυτό το πρόβλημα βρήκαν οι Νορβηγοί, οι οποίοι δημιούργησαν το πρώτο... ασανσέρ ποδηλάτων.

Η πρωτοποριακή ιδέα έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις, αφού έχει μεταφέρει πάνω από 200.000 ποδηλάτες στην κορυφή μιας πραγματικά κουραστικής ανηφόρας 150 μέτρων. Η ιδέα για την δημιουργία αυτού του ξεχωριστού ασανσέρ προέκυψε από έναν ποδηλάτη που έκανε την συγκεκριμένη διαδρομή κάθε μέρα, εδώ και αρκετά χρόνια.

Μετά από σχεδόν δεκαπέντε χρόνια από την πρόταση του ποδηλάτη, η υλοποίηση της ιδέας του είναι γεγονός. Οι ποδηλάτες πλέον δεν χρειάζεται να ιδρώσουν για να ανεβούν στην κορυφή της ανηφόρας. Το μόνο που πρέπει να κάνουν, είναι να τοποθετήσουν το ένα τους πόδι πάνω στον μηχανισμό που τους «σπρώχνει» προς τα πάνω.

Μάλιστα, όπως φαίνεται, το νέο ασανσέρ της περιοχής έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και άλλων, πέρα από τους ποδηλάτες, αφού μητέρες με καροτσάκια και παιδιά με πατίνια το χρησιμοποιούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από το πρώτο ασανσέρ ποδηλάτων:





Πηγή:
http://www.iefimerida.gr/news/181363/terma-petali-stis-anifores-irthe-proto-asanser-gia-podilata-eikones-vinteo

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Είναι δύσκολο να κάνει κάποιος την ποδηλασία ακόμα πιο "πράσινη" και πιο φιλική προς το περιβάλλον. Οι Ολλανδοί όμως κατάφεραν να το κάνουν πράξη, δημιουργώντας τον πρώτο ποδηλατοδρόμο, ο οποίος παράγει ηλεκτρική ενέργεια με την οποία θα φωταγωγούνται από φανάρια μέχρι σπίτια! 

Η Krommenie, μια πόλη βόρεια του Άμστερνταμ θα φιλοξενεί από τις 12 Νοεμβρίου τον πρώτο πιλοτικό ποδηλατοδρόμο 70 μέτρων, ο οποίος μετά την ολοκλήρωση του θα καλύπτει μια απόσταση 100 μέτρων και θα "παράγει" ηλεκτρική ενέργεια. Αυτός ο δρόμος, ο SolaRoad, είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας ανάμεσα στον ιδιωτικό, το δημόσιο και τον ακαδημαϊκό τομέα της Ολλανδίας.

Ο πιλοτικός δρόμος 100 μέτρων αποτελείται από ξεχωριστές τσιμεντένιες πλάκες, μήκους 2,5 με 3,5 μέτρων η καθεμία. Τα ενσωματωμένα φωτοβολταϊκά τοποθετούνται κατά μήκος μόνο της μίας πλευράς της διαδρομής, κάτω από ένα γυαλί, το οποίο έχει περίπου 1 εκατοστό πάχος. Με το πέρασμα του χρόνου, η ηλιακή ενέργεια που θα παράγεται από το δρόμο θα συλλέγεται και θα χρησιμοποιείται για πρακτικές εφαρμογές στο φωτισμό των δρόμων, στα φανάρια, σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και σε ηλεκτροδότηση ιδιωτικών κατοικιών. Ο δρόμος SolaRoad ουσιαστικά μοιάζει με την επιφάνεια μαγειρέματος μιας ηλεκτρικής κουζίνας αλλά είναι εφοδιασμένος και με μια ειδική επιφάνεια τριβής για τη μείωση της ολισθηρότητας και την αποφυγή ατυχημάτων.

Ο δρόμος αυτός όμως έχει και μειονεκτήματα. Η τοποθέτηση του δεν μπορεί να γίνει με αρκετή αποτελεσματικότητα όπως γίνεται η τοποθέτηση των κλασσικών φωτοβολταϊκών, οπότε δεν μπορεί να στραφεί προς τον ήλιο για την απαραίτητη απορρόφηση της ηλιακής ενέργειας. Και αυτό είναι εξαιρετικά δαπανηρό, ειδικά όταν το κόστος κατασκευής του δρόμου είναι ήδη 3.7 εκατομμύρια ευρώ. Καθώς όμως η τεχνολογία εξελίσσεται θα βρεθούν αποτελεσματικότερες λύσεις στα προβλήματα αυτά, αναφέρει στο BBC ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας πίσω από το δρόμο SolaRoad. Οι ηλιακοί δρόμοι ιδανικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά οχήματα που τους χρησιμοποιούν. 

Τα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνονται συνεχώς, αλλά δεν είναι πραγματικά χρήσιμα μέχρι την ημέρα που η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν να παράγεται με βιώσιμο τρόπο. Οι δρόμοι μπορούν να παράγουν ενέργεια ακριβώς εκεί που χρειάζεται, εξηγεί ο Dr. Sten de Wit σε μια δημοσίευση. Οι αισθητήρες συλλογής πληροφοριών σχετικά με την κυκλοφορία στους δρόμους μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της διαχείρισης της κυκλοφορίας, ή ακόμα και να επιτρέψουν την καθοδήγηση ενός αυτόματου οχήματος πρόσθεσε.

Πηγή:
http://citiesforcycling.gr/

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

"Έναστρος" ποδηλατόδρομος στην Ολλανδία προς τιμήν του Βαν Γκογκ


Εγκαινιάστηκε πριν από λίγες μέρες ο μάλλον εντυπωσιακότερος ποδηλατόδρομος της Ολλανδίας, εμπνευσμένος από τον διάσημο πίνακα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, "Έναστρη Νύχτα".

Το εντυπωσιακό φωτεινό μονοπάτι είναι δημιουργία του καλλιτέχνη Daan Roosegaarde, και βρίσκεται στην γενέτειρα του μεγάλου ζωγράφου - στην Noord Brabant.

Ο ενός χιλιομέτρου δρόμος αποτελείται από χιλιάδες πέτρες καλυμμένες με μία ειδική βαφή που απορροφά το φως του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας επιτρέποντας στις πέτρες να φωτίζουν το βράδυ.

Σε περίπτωση που οι πέτρες δεν πάρουν το απαιτούμενο φως από τον ήλιο, εφεδρικά LED φώτα που συνδέονται με φωτοβολταϊκά πάνελ εγγυούνται το "έναστρο" αποτέλεσμα.

"Ήθελα να δημιουργήσω ένα χώρο όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να βιώσουν μια ιδιαίτερη εμπειρία που συνδυάζει την τέχνη με την τεχνολογία, Αυτό είναι για μένα η λεγόμενη τεχνο-ποίήση", δήλωσε ο καλλιτέχνης.


Πηγή:
http://m.lifo.gr/now/world/55576

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Ρέθυμνο: «Έρχονται» τα δωρεάν ποδήλατα μόνο για τους ενήλικες δημότες


Την ώρα που το ποδήλατο κερδίζει συνεχώς έδαφος στο Ρέθυμνο - καθώς πρόκειται για ένα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς- η δημοτική αρχή ετοιμάζεται να θέσει σε ισχύ το νέο σύστημα αυτοματοποιημένων κοινόχρηστων ποδηλάτων.

Το σύστημα προβλέπει τη διάθεση 30 ποδηλάτων στους πολίτες, που θα βρίσκονται σε τέσσερα διαφορετικά σημεία της πόλης, ενώ χρήση των κοινόχρηστων ποδηλάτων θα κάνουν μόνο οι ενήλικες εφόσον θα έχουν εξασφαλίσει από το δήμο τη λεγόμενη κάρτα χρήσης.

Αναλυτικότερα, ποδήλατα για όλους αρκεί να είναι άνω των 18 ετών προσφέρει η δημοτική αρχή στο Ρέθυμνο, στο πλαίσιο του νέου συστήματος αυτοματοποιημένων κοινόχρηστων ποδηλάτων που εγκαινίασε πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή τις ποδηλατοδράσεις που έλαβαν χώρα στην πόλη.

Η χρήση του ποδηλάτου -όπως λένε χαρακτηριστικά οι λάτρεις αυτού του μέσου μετακίνησης- είναι τρόπος ζωής και δείγμα πολιτισμού, ενώ παράλληλα, λειτουργεί ως “ασπίδα” της υγείας μας και προστάτης του περιβάλλοντος.

Στο Ρέθυμνο τα τελευταία χρόνια -οπότε και δημιουργήθηκαν και οι ποδηλατόδρομοι - ολοένα και περισσότεροι δημότες από το να γίνεται καθημερινά η ζωή τους ποδήλατο, λόγω και του κυκλοφοριακού χάους που επικρατεί, επιλέγουν κάνουν τις μετακινήσεις με ποδήλατο.

Το σύστημα αυτό προβλέπει τη διάθεση 30 ποδηλάτων στους πολίτες, τα οποία θα βρίσκονται σε τέσσερα διαφορετικά σημεία της πόλης και συγκεκριμένα στο Δελφίνι, στην πλατεία των 4ων Μαρτύρων, στην οδό Κιουλούμπαση και στο δημαρχείο. Χρήση των κοινόχρηστων ποδηλάτων θα κάνουν μόνο όσοι εξασφαλίσουν από το δήμο, τη λεγόμενη κάρτα χρήσης.

Το θέμα αυτό θα απασχολήσει τη δημοτική κοινότητα την ερχόμενη Τρίτη, καθώς θα ασχοληθεί με τον κανονισμό και τους όρους χρήσης των κοινόχρηστων ποδηλάτων, ενώ εν συνεχεία ο κανονισμός θα τεθεί προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο. Άλλωστε, στόχος του δήμου είναι να προστατεύσει τη δημοτική περιουσία και να προσδιορίσει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των χρηστών.

Θυμίζουμε ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα ποδηλάτων χορηγήθηκε στο δήμο για δυο χρόνια από την COSMOTE. Ο κανονισμός του θα προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία της υπηρεσίας μόνο σε ενήλικες, ενώ η ετήσια συνδρομή, θα έχει διάρκεια εγκυρότητας ενός έτους, που θα ξεκινά από την ημερομηνία έκδοσης της κάρτας συνδρομής.

Ωστόσο, σε περίπτωση αντιδικίας για τη διάρκεια χρήσης του ποδηλάτου από τον πελάτη, τα μόνα αξιόπιστα δεδομένα θεωρούνται τα δεδομένα που παρέχονται από το πληροφοριακό σύστημα της δημοτικής υπηρεσίας.

Τέλος, με βάση τον κανονισμό, η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ το ωράριο λειτουργίας θα είναι από τις 6.30 το πρωί έως και τις 11.30 το βράδυ.


Πηγή:
http://rethemnosnews.gr/