Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, με βασικό θέμα την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε τις προτεραιότητες της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής θέματα:
– Έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030
– Επικαιροποίηση και Προτεραιοποίηση δράσεων για την Οδική Ασφάλεια
– Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
– Ενημέρωση για το έργο της ερευνητικής υποδομής ENIRISST, με έμφαση στο
Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα εργαλεία χρηματοδότησης υποδομών και
τη βάση αξιολόγησης συγχρηματοδοτούμενων έργων
– Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο, ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο.
Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος μέσα στις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί ο Οδηγός Δημόσιας Πολιτικής για το Ποδήλατο, ο οποίος θεμελιώνει τους βασικούς άξονες που θα πλαισιώνουν το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Ποδήλατο, δηλαδή το σχέδιο με το οποίο το σύνολο της Κεντρικής Διοίκησης της χώρας θα συνδράμει στην υλοποίηση του στόχου για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου.
Ενθαρρυντικά στη χρήση του ποδηλάτου θα λειτουργήσουν και οι νέοι ποδηλατόδρομοι που δρομολογούνται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο «Αθηναϊκή Ριβιέρα – Αστικός Περίπατος» που αφορά στην ενοποίηση αστικής ακτογραμμής του Νομού Αττικής, μέσω ενός ενιαίου δικτύου πεζοδρόμου-ποδηλατοδρόμου που εκτείνεται από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.
Ο ποδηλατόδρομος θα έχει μήκος 13,5 χιλιόμετρα και θα αναδειχθεί στον μεγαλύτερο της Αττικής, εκθρονίζοντας τον ποδηλατόδρομο αμφίδρομης ροής, μήκους 11 χλμ., που ξεκινάει από το Θησείο και καταλήγει στην Εσπλανάδα του Φαλήρου.
Το έργο αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2025, σηματοδοτώντας τη δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου της Αττικής.
Παράλληλα, για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου αναμένεται να δοθούν όλα τα απαραίτητα κίνητρα. Ήδη «τρέχει» το Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 που - μεταξύ άλλων- παρέχει επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.
Συνοψίζοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Εγκρίναμε σήμερα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030, που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030. Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς. Η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας. Θέτουμε σήμερα τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη πολιτική η οποία θα διαμορφώσει συνθήκες ασφαλούς μετακίνησης πεζών και οχημάτων, προωθώντας παράλληλα τις ήπιες μορφές κινητικότητας, όπως το ποδήλατο, με τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής που αποτελεί τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο»
Ευρωπαϊκή Διακύρηξη για το Ποδήλατο
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο κ.Παπαδόπουλος συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό του Βελγίου και Υπουργό Μεταφορών κ. Georges Gilkinet, με τον οποίο συνυπέγραψαν την Ευρωπαϊκή Διακήρυξη για το Ποδήλατο.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από τον Υπουργό Μεταφορών του Βελγίου και την έχουν υιοθετήσει πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες προωθούν την ποδηλασία, με σκοπό οι προσπάθειες αυτές να εντατικοποιηθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών παρουσίασε, επίσης, στον κ. Gilkinet την πρόοδο που έχει σημειώσει η Ελλάδα στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τα οποία περιλαμβάνουν μέτρα για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, σε συνάφεια με το Στρατηγικό Σχέδιο, αλλά και πλήθος δράσεων που προάγουν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.
Σχετικά, το Υπουργείο Μεταφορών έχει εκδώσει συνολικά 11 Υπουργικές Αποφάσεις, ενώ 3 ακόμη βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσης.
Σημειώνεται πως η Ε.Ε., στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Κανονισμού για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, προτείνει την υποχρεωτική εκπόνηση των ΣΒΑΚ στους αστικούς κόμβους των κρατών – μελών.
Οι δύο πλευρές τόνισαν ότι είναι πολύ σημαντική η εξασφάλιση χρηματοδότησης των μέτρων που προβλέπονται στα ΣΒΑΚ και σε αυτόν τον τομέα, τα Υπουργεία των δύο χωρών μπορούν να συνεργαστούν ανταλλάσσοντας πρακτικές και τεχνογνωσία.
EuroVelo
Ο κ. Παπαδόπουλος είχε, επίσης, εκτενή συζήτηση με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της European Cyclists' Federation, Jill Warren με θέμα τις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, τη διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τα στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών και τέλος τη δημιουργία κοινής καμπάνιας για την προώθηση του ποδηλάτου.
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών: «Η χώρα μας έχει συγκροτήσει το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο EuroVelo για τον ποδηλατικό τουρισμό. Βούλησή μας είναι η επέκταση του ευρωπαϊκού δικτύου Eurovelo στα ελληνικά νησιά συνδέοντας τον ευρωπαϊκό Bορρά με τον ευρωπαϊκό Νότο, καθώς και η δημιουργία Εθνικών Ποδηλατικών Διαδρομών σε συνεργασία με τις Περιφέρειες. Θέλουμε να συνεχίσουμε την εποικοδομητική συνεργασία».
Πηγές:
https://www.carandmotor.gr/nea/ta-podilata-tha-plimmyrisoyn-toys-dromoys-poleon
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου